اولین پلاک آبی حاوی شماره پلاک و کدپستی در شهر میرجاوه با حضور مدیرکل پست استان و فرماندار در شهر میرجاوه نصب و اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بامداد زاهدان، هدایت الله کرد بیان کرد: اولین پلاک آبی که شامل کدپستی و شماره ساختمان است با همکاری شهرداری ميرجاوه در استان و در شهر میرجاوه اجرا و نصب شد.

وی ادامه داد:《جی نف》به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار ملی و اقتصاد مقاومتی وزارت ارتباطات و فناوری درسال ۱۳۹۵ به شرکت ملی پست ایران محول شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این پروژه به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار در دستور کار قرار گرفته است افزود: این طرح در دو بخش نشانی استاندارد ملی و هوشمندسازی شهرها و روستاهای کشور اجرا خواهد شد.

به گفته وی، اداره  کل پست استان هم این مهم را در دستور کار خود قرار داده و باید در همه شهرها و روستاهای استان این پروژه اجرا و پلاک آبی نصب شود.

مدیر عامل شرکت پست استان یادآور شد: ادرس استاندارد ملی دارای سه سیلاب (نام محله، معبر ماقبل اخر، معبر آخر و شماره پلاک ابی)بوده و درج شماره پلاک آبی از الزامات آدرس ملی است که در این راستا از همه شهرداران و دهیاران سراسر استان خواستند با توجه به تکلیف قانونی نصب پلاک که از تکالیف شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می باشد به منظور تکمیل آدرس ملی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: اجرای سرشماری ثبتی مبنای سال ۱۴۰۵ بر پایه جی نف انجام و ضرورت انجام نصب پلاک بیش از پیش اهمیت خود را نشان می دهد.

مهدی جمشیدزهی، فرماندار میرجاوه نیز گفت: در راستای تحقق دولت الکترونیک و بستر سازی جهت اجرای پروژه ملی GNAF ( کدینگ نمودن اماکن ) یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی عملیات پلاک کوبی کد پستی ۱۰ رقمی و پلاک شهری برای اولین بار در شهر میرجاوه اجرا شد وی از کلیه دهیاران و شهرداران سطح شهرستان میرجاوه خواست در خصوص اجرای نصب پلاک آبی در شهر و دهستان خود با اداره پست همکاری لازم را انجام دهند.

انتهای خبر/