سرپرست ثبت احوال استان: سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) هم اکنون در راستای ارائه خدمات الکترونیک به ایرانیان در دسترس است.

به گزارش پایگاه خبری بامداد زاهدان، رحمتی سرپرست ثبت احوال استان با حضور در فرمانداری شهرستان چابهار با فرماندار شهرستان دیدار نمود و با تشریح ماموریت های ثبت احوال گفت : سازمان ثبت احوال کشور در راستای ارائه خدمات سریع و مطلوب تلاش نموده با راه اندازی سامانه های جدید ارائه خدمات را به صورت الکترونیک و بر روی اینترنت ارائه نماید .

وی بیان داشت : سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) هم اکنون در راستای ارائه خدمات الکترونیک به ایرانیان در دسترس است و شجره نامه افراد در فضای اینترنت در دسترس است و ایرانیان می توانند با مراجعه به این سایت نسبت به مشاهده اطلاعات خانواده خود اقدام نموده و آخرین آدرس خود را در بخش تغییر نشانی ثبت نمایند .

سپاهی فرماندار شهرستان گفت : فرمانداری و ثبت احوال دو مجموعه از بدنه مجموعه وزارت کشور تلاش داریم در کنار هم بتوانیم خدمات خوبی به مردم ارائه گردند .

وی اظهار کرد: ادارات ثبت احوال پس از مراکز درمانی یکی از پرترددترین ادارات در استان هستند که با توجه به حجم بالای مراجعین ، کارکنان ثبت احوال با اخلاق خوب و صبوری نسبت به پاسخگویی متقاضیان اقدام می نمایند که این امر جای تقدیر دارد .

وی ادامه کرد : موضوع هویت بسیار خطیر و حساس است و هیچ ایرانی نباید بدون شناسنامه بماند و هیچ غیر ایرانی نباید به هویت ایرانی دست یابد و وظیفه ماست که در این خصوص مراقبت و حساسیت داشته باشیم و با توجه به مرزی بودن و وجود روابط فامیلی در دوطرف مرز باعث تردد افراد در مرز می گردد و نباید افراد غیر ایرانی درخواست برای هویت ایرانی داشته باشند و از طریق مراجع قانونی اتباع برای رفت و آمد و تردد اقدام نمایند .

وی تصریح نمود: با همکاری دستگاههای ذیربط امنیتی و انتظامی در خصوص فاقدین شناسنامه تلاش گردیده تا نسبت به تعیین تکلیف پرونده ها اقدام گردد .

انتهای خبر /