علی رحمتی سرپرست اداره کل ثبت احوال استان به همراه شادمهری معاون امور اسناد هویتی و کارشناس پدافند غیرعامل ثبت احوال در راستای تعامل و همکاری بین دستگاهی با میثم مرادیان مدیرکل پدافند غیر عامل سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو‌ نمود ‌.

به گزارش پایگاه خبری بامداد زاهدان، رحمتی سرپرست ثبت احوال استان ضمن تقدیر از همکاری و تعامل بین دستگاهی گفت : ثبت احوال به عنوان یکی از دستگاههای زیرساختی و مهم که اطلاعات هویتی مردم استان را در اختیار دارد از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است و تلاش نموده با نظارت و پایش مستمر در راستای حراست از اسناد هویتی گام بردارد .

سرپرست ثبت احوال استان گفت : افزایش ادارات ثبت احوال و ایجاد نمایندگی در بیمارستان ها و آرامستانها با هدف افزایش سطح دسترسی مردم صورت گرفته است و تمام تلاش ثبت احوال ارائه خدمات دقیق و شفاف به مراجعین در راستای کسب رضایت حداکثری است .

علی رحمتی با تشریح اقدامات نوین ثبت احوال گفت : در راستای افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات هویتی ، سازمان ثبت احوال کشور تلاش دارد تا بخشی از خدمات خود را از طریق اینترنت ارائه نماید و با انجام این کار خدمات مطلوب تری در کمترین زمان به مردم ارائه گردد .

وی بیان داشت : در راستای اهداف پدافند غیرعامل در استان ، ایمن سازی ساختمان های اداری و ایجاد زیرساخت های مناسب مخابراتی بر بستر فیبر نوری و همچنین تامین برق پایدار توسط ژنراتور ، در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم پشتیبانی امنی برای ارائه خدمات هویتی در سطح استان ایجاد نماییم ‌.

رحمتی با اشاره به کمبودهای سخت افزاری و تجهیزات اداری در ثبت احوال استان گفت : با توجه به حساسیت های موجود در ثبت احوال و ضرورت پشتیبانی مداوم و مستمر جهت ارائه خدمات هویتی ، نیازمند نگاه ویژه مسئولین به اعتبارات ثبت احوال است تا با بروزرسانی تجهیزات و تامین سخت افزارهای لازم در راستای ارائه خدمات مناسب گام برداشته شود .

میثم مرادیان مدیرکل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان ضمن تشکر از حضور سرپرست ثبت احوال استان در مجموعه پدافند غیرعامل استان و کارهای جهادی مجموعه ثبت احوال گفت : ثبت احوال به عنوان یک دستگاه مهم و حیاتی در کشور و استان لحاظ می گردد و اهمیت آن در احراز هویت افراد و برنامه ریزی های کلان کشور حائز اهمیت است و در راستای اهداف پدافند غیرعامل جلسات متعدد و پیگیری های مستمر در ثبت احوال استان صورت گرفته است .

وی بیان داشت : شناخت دقیق از مراکز و ادارات ثبت احوال باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به پیگیری سالهای قبل در راستای رفع موانع و مشکلات حفاظتی و سخت افزاری ادارات ثبت احوال ، نیاز است تا با افزایش ضریب حساسیت و تشریح مشکلات نسبت به پیگیری آن از طریق مراجع استانی و کشوری اقدام گردد و پدافند غیرعامل استان آمادگی دارد تا در راستای رفع مشکلات با ثبت احوال استان همکاری و تعامل بیشتری صورت دهد .

انتهای خبر /