سرپرست اداره کل ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: سازمان ثبت احوال رویکرد مکانیزه نمودن فعالیت ها و ارائه خدمات به صورت مجازی را در دستور کار قرار داده است.

علی رحمتی سرپرست ثبت احوال استان در گفت و گو با خبرنگار بامداد زاهدان گفت : سازمان ثبت احوال کشور با قدمت بیش از ۱۰۵ سال در کشور و بیش از ۹۵ سال در استان با هدف ارائه خدمات سریع و دقیق به مراجعین ، رویکرد مکانیزه نمودن فعالیت ها و ارائه خدمات به صورت مجازی را در دستور کار قرار داده و توانسته با فراهم نمودن سامانه های الکترونیک هم اکنون از طریق سامانه سهیم بخشی از خدمات خود را به صورت مجازی به مراجعین ارائه نماید .

وی بیان داشت : همجواری استان با دو کشور افغانستان و پاکستان و داشتن ۱۲۰۰ کیلومتر مرز مشترک با این کشورها و ورود غیر مجاز اتباع خارجی باعث گردیده تا با پدیده غصب شناسنامه روبرو باشیم و همچنین به دلیل سکونت طولانی این افراد در ایران مدعیان تابعیت در استان بیشتر از سایر استانها باشد که این امر ارائه خدمات هویتی را مستلزم دقت و حساسیت بیشتر از سایر استانها می نماید .

علی رحمتی با تشکر از همکاری در خصوص پاسخ به استعلامات فاقدین و مشکوکین گفت : همکاری و تعامل دستگاههای امنیتی و انتظامی در موضوع فاقدین شناسنامه و مشکوک التابعین باعث میگردد که روند بررسی این پرونده ها و تعیین تکلیف آنها با سرعت بیشتری انجام پذیرد و نیاز است با تشکیل کارگروه های کارشناسی از دو دستگاه ، نسبت به تسریع بررسی پرونده های باقی مانده و تعیین‌ تکلیف اینگونه پرونده ها و ایجاد پایگاه ثبت اطلاعات آنان اقدام گردد تا از مراجعه اینگونه افراد به ادارات و سایر استانها جلوگیری گردد .

در این نشست سرهنگ ملاشاهی رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه استان با تشکر از همکاری ثبت احوال در روند صدور گذرنامه و پاسخ استعلامات گفت : روند بررسی هویت افراد فاقد شناسنامه در استان متفاوت با سایر استانهاست و تلاش گردیده با حساسیت بالا و ویژه نسبت به بررسی ادعای افراد فاقد شناسنامه اقدام گردد .

وی تصریح کرد: تعامل و همکاری دوطرفه باعث تسریع در سیکل اداری و روند مکاتبات خواهد شد و سرعت عمل پاسخگویی بیشتر خواهد گردید و ارتباط با بانک های اطلاعاتی بین دستگاهی از ایجاد پرونده های مختلف برای افراد جلوگیری خواهد گردید .

وی افزود: در خصوص تعویض شناسنامه افراد مراجعه کننده تلاش می گردد با ثبت احوال تعامل و همکاری صورت گیرد.

در پایان مقرر شد با تشکیل جلسات با حضور کارشناسان مربوطه استعلامات ادارات ثبت احوال از نیروی انتظامی مجددا پالایش و پاسخ لازم داده شود همچنین به جهت امنیت بیشتر مکاتبات مقرر شد معاونین فناوری دستگاهها بدنبال راهکار مناسب و ارسال مکاتبات و پاسخ آنها از طریق درگاه اتوماسیون اداری باشند .

انتهای خبر /