علی رحمتی سرپرست ثبت احوال سیستان و بلوچستان در دیدار با فرماندار شهرستان سرباز گفت : شجره نامه ایرانیان در سامانه سهیم در دسترس مردم است .

به گزارش پایگاه خبری بامداد زاهدان، علی رحمتی سرپرست ثبت احوال استان با گرامیداشت یاد دومین شهید هویت ، شهید محمد رضا صیادی گفت : شجرنامه ایرانیان هم اکنون از طریق سامانه سهیم در دسترس افراد است و متقاضیان می توانند با مراجعه به آدرس sahim.sabteahval.ir نسبت به مشاهده اطلاعات خانواده و خانوار خود اقدام نمایند .

وی بیان داشت : موضوع فاقدین شناسنامه در طی سالهای متمادی با انجام پروژه های بسیاری در سطح استان پیگیری شده و تلاش گردیده تا فردی بدون هویت و شناسنامه باقی نماند و این مشکل در استان مرتفع گردد ، اما با توجه به مرزی بودن استان و ورود غیرمجاز اتباع خارجی باعث گردیده تا این روند تاکنون با مشکلاتی روبرو گردد و نیازمند بررسی دقیق و حساسیت ویژه است .

وی با اشاره به روند صدور کارت شناسایی فاقدین گفت : سامانه جدید سازمان ثبت احوال کشور به ادرس faghedin.sabteahval.ir در دسترس عموم قرار گرفته است تا بتوانند با ثبت نام و بررسی مدارک ، نسبت به صدور کارت برای آنان اقدام خواهد شد تا بتوانند از خدمات اجتماعی بهره مند گردند .

رحمتی سرپرست ثبت احوال استان گفت : مدیریت مهاجرت و جابه جایی افراد یکی از موضوعاتی است که در کشور مغفول مانده و این امر در بودجه سالجاری به عهده ثبت احوال گذاشته شده است و افراد می توانند با مراجعه به سامانه سهیم نسبت به ثبت آدرس جدید خود اقدام نمایند و در آینده نزدیک ارائه خدمات ثبت احوال و سایر دستگاههای اجرایی فقط بر اساس آدرس افراد در این سامانه خواهد بود .

فرامرز دانش فرماندار سرباز ضمن تقدیر از عملکرد ثبت احوال در سطح شهرستان گفت : با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت در سطح شهرستان ، ایجاد نمایندگی در مرکز بخش های تابعه باعث ارائه خدمات بهتر به مراجعین خواهد شد و وقایع حیاتی در کمترین زمان ممکن ثبت خواهد شد .

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سالجاری گفت : برگزاری انتخابات از اهمیت بالایی برخودار است و ثبت احوال با ارائه آمار افراد واجد شرایط کمک شایانی در برنامه ریزی های کلان خواهد نمود .

انتهای خبر /