عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: چالش های امنیتی کنونی در افغانستان سبب بروز ناامنی و تنش در منطقه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بامداد زاهدان، فداحسین مالکی در خصوص دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با هماهنگ کننده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در ارزیابی امور افغانستان، گفت: متاسفانه چالش های امنیتی کنونی در افغانستان سبب بروز ناامنی و تنش در منطقه خواهد شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع این چالش های امنیتی برگرفته از فعالیت گروه های تروریستی مانند داعش است و این موضوع بیانگر در کمین بودن خطر برای همه کشورها است.

وی با اشاره به اینکه باید ابتکاراتی با کمک کشورهای همسایه و سازمان ملل برای مبارزه با تروریسم در افغانستان پیش بینی شود، ادامه داد: به عبارتی اگر این موضوع نادیده گرفته شود، تبعات منفی آن دامن‌گیر همه کشورها می شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه تشکیل دولت فراگیر یکی از راه هایی است که می تواند به بازگشت صلح و ثبات پایدار کمک شایانی کند، افزود: برای تحقق این امر باید همه گروه ها مشارکت داشته باشند و سرنوشت افغانستان به دست مردم این کشور تعیین شود و کشورهای فرامنطقه ای مانند ایالات متحده هیچ دخالتی نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم افغانستان سال های زیادی است که دچار رنج و عذاب جنگ و فعالیت های تروریستی هستند لذا ضرورت دارد هر چه سریع تر این کشور به امنیت کامل برسد و مردم این کشور به میهن خود بازگردند.

انتهای خبر /