به گزارش پایگاه خبری بامداد زاهدان، حبیب الله دهمرده دیدار رهبر انقلاب با مردم سیستان و بلوچستان در راستای کم کردن فاصله های مردم با انقلاب و افزایش محبت میان مردم و انقلاب و نظام خواند و گفت : این دیدارها توطئه دشمنان را برملا و خنثی می کند، مردم و معتمدین می توانند حرف […]

به گزارش پایگاه خبری بامداد زاهدان، حبیب الله دهمرده دیدار رهبر انقلاب با مردم سیستان و بلوچستان در راستای کم کردن فاصله های مردم با انقلاب و افزایش محبت میان مردم و انقلاب و نظام خواند و گفت : این دیدارها توطئه دشمنان را برملا و خنثی می کند، مردم و معتمدین می توانند حرف ها و گزارش های خود را بی واسطه با رهبر انقلاب در میان بگذارند.

وی تاکید کرد: دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان مردم سیستان و بلوچستان و انقلاب است تا بتواند شایعاتی که مدنظرشان هست را برای مخدوش کردن چهره نظام در میان مردم جا بیاندازند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که فاصله مردم با نظام با افزایش دیدارهای مردم سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب کاهش یابد، توطئه‌های شیاطین نقش بر آب می شود.

وی گفت: در این دیدار همه اقوام، مذاهب و معتمدین مردم از اقشار مختلف حضور دارند که سرمایه اجتماعی نظام را افزایش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه از تفنگ فرار می‌کند، گفت: دولت ها در همه دنیا مسئول فراهم می کردن زیر ساخت ها هستند و بخش خصوصی وظیفه سرمایه گذاری برای توسعه را دارد، اما وقتی با ترور و خشونت چهره استان را مخدوش می کنند، سرمایه گذار وارد استان نمی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: متاسفانه عناصر شرور داخلی و خارجی استان را نا امن کرده اند و همین امر موجب عدم ورود سرمایه گذار می شود، لذا استان محروم می شود و مردم ضرر می کنند.

دهمرده گفت:جماعتی خواسته و نا خواسته بر طبل نا امنی می کوبند و مردم ضرر این اقدامات را می کنند.لذا استان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کند.جوانان ناچار به قاچاق رو می آورند و مشکلات امنیتی افزایش می یابد.

نماینده مردم زابل در مجلس با بیان اینکه متاسفانه همیشه چهره استان را محروم نشان داده اند اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان بسیار با استعداد است، مرز ظرفیت بزرگی برای استان است، می توانیم انواع کالاها را به افغانستان و پاکستان صادر کنیم.باید کارخانه هایی برای تولید کالا ایجاد شود و کالاها به این دو کشور صادر شود، مرزهای استان یک فرصت است نه تهدید.

وی تنوع آب و هوایی ا از ظرفیت های مهم استان خواند و گفت: تنوع آب و هوایی فرصتی برای جذب توریست و کشاورزی است.ترانزیت هم از فرصت‌های مهم استان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: باید حداقل های اشتغال و امنیت را برای مردم استان فراهم کرد تا امنیت تامین شود.

دهمرده با بیان اینکه شیعیان و اهل تسنن صد ها سال است که با وحدت و آرامش در کنار هم در این استان زندگی می کنند ادامه داد: متاسفانه دست دشمنان خارجی در ایجاد اختلاف میان شیعیان و اهل تسنن کاملا آشکار است.این ها تلاش دارند تفرقه و اختلاف را به مردم استان القا کنند.

انتهای خبر /