به گزارش پایگاه خبری بامداد زاهدان، مصطفی صالحی زاده بیان کرد: در حال حاضر ۱۶۹ باب داروخانه در منطقه جغرافیایی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان فعالیت دارند که بیشترین آمار مربوط به شهر زاهدان با فعالیت ۱۳۱ داروخانه است.

وی افزود: از این تعداد، ۳۴ باب داروخانه بصورت شبانه روزی درحال ارائه خدمات دارویی به مردم هستند.

این مسوول ادامه داد: در قبل از انقلاب اسلامی در بیشتر شهرهای استان داروخانه ای وجود نداشت، اما امروزه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی داروخانه ها افزایش پیدا کرده و حتی در برخی از مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی نیز داروخانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه سهولت دسترسی مطلوب مردم به دارو و داروخانه ها یکی از اهداف مهم معاونت غذا و دارو دانشگاه است، تصریح کرد: با وجود تحریم های اعمال شده علیه کشورمان و کمبودهای ارزی، با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته و حمایت وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بعضا برخی کمبودهای دارویی که مشکل کشوری هم هست مرتفع شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از افزایش تعداد شرکت های پخش دارویی در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۱ شرکت دارویی در سطح استان سیستان و بلوچستان فعالیت دارند.

وی با اشاره به افزایش میزان بازدید و بازرسی از داروخانه های تحت پوشش دانشگاه، اذعان کرد: بیشترین تخلف داروخانه ها حضور نداشتن مسئول فنی در داروخانه است.

صالحی زاده ادامه داد: هم استانی می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در داروخانه ها اعم از گران فروشی، نسخه پیچی بدون حضور مسئول فنی و یا سایر موضوعات با تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای خبر /